Pim Pam és un espai familiar, de tracte personal, on es realitzen activitats educatives, formatives, culturals, artístiques i lúdic-esportives.
El projecte educatiu del centre es basa en el joc. Pretenem fomentar el desenvolupament integral de la persona, la relació social sense discriminació i els valors com la solidaritat, la coeducació, els drets humans i la cohesió social.
OBJECTIUS:
- Facilitar la conciliació de la vida familiar, laboral i personal. Les famílies poden deixar els seus infants quan ho necessitin, sense horaris fixos ni requeriments d'assistència, afavorint així l'organització familiar.
- Assegurar el benestar del infants i la satisfacció de totes les seves necessitats durant el temps d’estada en el centre. Durant l'estada al centre, es respecten els ritmes dels infants i s'adeqüen les activitats a les seves edats i necessitats. Disposem dels recursos humans i materials necessaris per garantir la seguretat i el benestar dels infants.
- Treballar amb un projecte educatiu i de funcionament basat en el joc. Per mitjà del joc, els infants prenen consciència d'ells mateixos i del seu entorn, es relacionen amb els adults i amb els altres infants i es preparen per a assumir el seu paper a la societat.
- Desenvolupar la creativitat i imaginació dels infants i joves a través de les activitats proposades.
- Enfortir les relacions amb els altres sense fer diferència de gènere, raça, religió, condició física o condició psíquica, acceptant, així, la diversitat cultural i social.
- Estimular l’autonomia de l’infant vers l’entorn proper.
- Divertir-se i aprendre a la vegada.
- Desenvolupar, millorar i perfeccionar les habilitats motrius, sensorials i manipulatives.
- Saber treballar en grup, amb respecte i cooperació, afavorint les relacions no competitives.
- Desenvolupar el sentit artístic, estètic, musical, rítmic, de coordinació i d’expressió.
- Descobrir i treballar les pròpies capacitats i ser conscient dels límits de cadascú.
- Despertar la curiositat per l’esport, l’art i l’aprenentatge de coneixements a través de dinàmiques lúdiques i didàctiques.
- Valorar la satisfacció que suposa l’assoliment de fites i objectius com a mostra de superació personal
- Saber utilitzar correctament el material, les instal·lacions i els estris amb els què es treballa.
- Tenir consciència de respecte envers el medi ambient i el planeta, cosa que s’aconsegueix, en part, gràcies a la sostenibilitat.
- Satisfer les necessitats bàsiques de diversió i equilibri psíquic i físic de l’infant.
- Assolir els hàbits de convivència, d’ordre i d’higiene acord a cada edat.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada